Columbia Threadneedle Investments integreert activiteiten van BMO GAM (EMEA)

In november 2021 werd BMO GAM (EMEA) overgenomen door Ameriprise Financial. Op dat moment werd BMO GAM (EMEA) een onderdeel van Columbia Threadneedle Investments, waardoor de mogelijkheden van de onderneming op het vlak van beleggingsoplossingen, alternatieve beleggingen, beleggingstrusts en verantwoord beleggen werden uitgebreid.

Sindsdien is er veel vooruitgang geboekt om het beste van beide organisaties op een doordachte manier en steeds vanuit de belangen van onze klanten samen te brengen.

BMO GAM (EMEA) wijzigt in Columbia Threadneedle Investments

In juli 2022 worden de activiteiten van BMO GAM (EMEA) ondergebracht onder de merknaam Columbia Threadneedle Investments. Dat betekent een belangrijke mijlpaal in onze transactie naar een geïntegreerde organisatie.

Fondsnamen wijzigen

De naam en het merk BMO verdwijnen, en in navolging daarvan zullen de fondsen van BMO in juli eveneens een nieuwe naam krijgen met het voorvoegsel ‘CT’, zodat ze aansluiten bij de merknaam Columbia Threadneedle. De fondsen van Columbia Threadneedle die de naam ‘Threadneedle’ dragen, zullen vanaf juli eveneens geleidelijk overgaan naar het voorvoegsel ‘CT’, zodat ons gecombineerde aanbod van fondsen met veranderlijk kapitaal voor particulieren in Europa en het Verenigd Koninkrijk op één lijn wordt gebracht.
Wij zijn verheugd u onze producten en oplossingen voortaan onder één merknaam te kunnen aanbieden. Het merk Columbia Threadneedle Investments is een gevestigde naam en wordt tot de 35 gerenommeerdste vermogensbeheermerken in de wereld gerekend.1

Gedeelde cultuur

De culturen van beide ondernemingen passen heel goed bij elkaar en dat zal nog worden versterkt naarmate we samenkomen onder de paraplu van Columbia Threadneedle Investments. We delen een klantgerichte cultuur, een beleggingsaanpak die steunt op samenwerking en onderzoek, en een lange geschiedenis van engagement voor verantwoorde beleggingsprincipes. Die gemeenschappelijke kenmerken zullen voortaan de verdere ontwikkeling van onze merkidentiteit aansturen.
1 Bron: Merkenstudie NMG 2020